Företag

Nå varje kund, på varje språk

Banker, el-bolag, och hyresvärdar förlorar tid och pengar när kunderna inte förstår sina åtaganden. Bill översätter räkningar och annan kommunikation och förklarar vad som gäller och vad kunden behöver göra. Med Bills AI-drivna chat kan kunden ställa frågor direkt eller ta del av Bills utbildningsmaterial.

Minskade kostnader

Sänk OPEX och kreditförlsuter med digital självservice

Färre upprepade kundkontakter och kortare handläggningstid

Minskat antal påminnelser och missade betalningar

Enkla “vad-betyder-det-här?” frågor besvaras direkt av Bill

Stärkta kundrelationer

Ökat förtroende, snabbare svarstider, högre lojalitet

Kommunicera på kundens eget språk

Förklara villkor, avgifter och nästa steg på ett enkelt och begripligt sätt

Proaktiv utbildning för att förebygga missförstånd

Hållbarhet & ESG-rapportering

Inkludering syns i era nyckeltal

Underlag för CSRD/ESRS och interna ESG-uppföljningar

Följ upp språkstöd, förståelsegrad och engagemang

Tillgänglighetsanpassad design för alla användare

Bill integreras sömlöst i er befintliga kunddialog, precis vid det tillfälle då det är som mest relevant för kunden:

  • När de ska betala en räkning

  • När de kontaktar kundservice

  • När de pratar med er egen chat

Effekten är tydlig och mätbar: färre betalningspåminnelser, bättre kundrelationer och starkare resultat.

Bill erbjuds antingen som en fristående tredjepartsapp, eller som en skräddarsydd lösning integrerad i ert eget system.

Så här funkar det